Påske2016

Påsken 2016 Del.2

Onsdag i påsken satte vi kursen mot Gol´s fjellet, nærmere bestemt Storefjell. Jeg og smågutta har aldri vært på Storefjell Hotell før, så det var spennende. Vi var nokså heldige å slapp unna mesteparten av kø oppover. Veldig deilig det å sleppe å sitte timesvis i bilkø når man skal bort(eller hjem). Oppholdet på fjellet var helt ubeskrivelig deilig! Det å kunne lade opp batteriene sine, sleppe å tenke på alt som har med klesvask, rydding, matlaging etc. Det å kunne møte opp i matsalen og ta all den maten du vil ha, uten å tenke på å måtte vaske opp etterpå. Deilig!!!
Ble litt bading på hotellets "badeland", mye leking på "lekerommet"og trylleshow på kveldene.
Er man på fjellet er det vel obligatorisk å stå på ski! Å det har vi gjort. Første skituren vi tok, var også Malik sin første ordentlige skitur (kun gått på skiskole). Nesten 1 mil gikk vi, å Malik klarte å holde følge hele turen. Utrolig flink var han, å jeg er ubeskrivelig stolt av han. Selv jeg var sliten på slutten. Så tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for han! Gøy også at han fikk skryt av noen andre gjester som hadde sett han på turen! Wilmer derimot sov hele runden, noen som kan å ta livet med ro.

En annen ting jeg må skryte av er at Malik for første gang har stått Slalom, å det gikk som det suste! Den gutten der har virkelig ikke noe problem med å lære seg nye ting. Han suste opp i heisen, kjørte fort ned bakken, å hoppet til og med flere ganger på hopp!! Det hadde aldri i verden jeg tørt!!
Var også en stykk "PappaMax" som var stolt over å få være med Malik i bakken, å se at han mestret det så bra.

Påskeaften derimot er nok en dag jeg sent vil glemme!
Gutta var lagt, å vi var å så på påskekonserten som ble holdt på hotellet. Utrolig bra og fin konsert, ja var til og med morsom! MEN er ikke det som gjorde påskeaften til en dag jeg sent vil glemme!

FOR etter konserten oppe i "Dansehallen" spurte Mats meg og jeg ville GIFTE meg med han! Sa uten tvil JA!!! Til det! Er absolutt ingen andre i hele verden jeg vil dele livet mitt med! Ikke er han tvers igjennom god, han er også verdens beste!
//Samboer/Kjæreste/Pappa/nåForlovede//
26/3/16 <3 PåskeAftenStorefjellHotell

Påsken 2016 del.1

Første delen av påsken dro vi oppover til Trøndelag. Vi hadde fått tak i oss noen biletter på natt toget oppover. Jeg trodde mildt sagt at turen skulle bli ett helvette da vi kom ombord. For det første hadde Wilmer sovet fra Austmarka og ned til Oslo S, og for det andre var han da lys våken da vi kom oss på toget. Med litt rare og stygge blikk man gjerne får når man reiser med unger, prøvde vi å gjøre det beste ut av det ved å ignorere blikkene. Ble en del turer ut i "gangen" med han før han endelig sovnet i bilsete sitt!. Malik sov hele turen oppover, veldig fline begge to. Til tross for at togturen ikke så helt lys ut på starten, gikk det overraskende bra!
Vi ankom Trondheim rundt 7 på morningen, da var det bare å få tak i biletter og hive oss på toget inn til Stjørdal. Heldige var vi som fikk sove hos min søster. Fikk i oss litt god frokost, slappet av litt før vi igjen heiv oss på toget tilbake til Trondheim. Malik hadde lyst å være igjen hos sin tante, å det fikk han lov til. Mats hadde aldri vært i Trondheim, så litt fikk vi nå sett. Til tross for heftig drittvær med regn og vind!!! Litt overgang fra Sol og 10-14 grader, til regn og 2-5 grader ish.

Vi avsluttet lørdagen med god middag på egon! Var virkelig godt!
Søndag var det klart for barnedåpen til Gustav, hovedgrunnen til at vi dro oppover. Var en utrolig fin dåp, lite og intimt! Veldig koselig var det.

Mandagen dro vi hjem igjen, å da med FLY!!!